De eerste paar dagen - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Renate - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van Renate - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Renate

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Philipsburg

Vrijdagochtend kwam de directeur om kennis te maken. Hij vertelde veel over het eiland en natuurlijk over school. Een bezoek aan de school konden we daarna uiteraard dan ook niet afslaan! Waaauw. Wat gaaf om eindelijk in de school te lopen waarvan je al zolang weet dat je er stage mag gaan lopen. De school heeft twee verdiepingen en meerdere gebouwen. Op de eerste verdieping zijn deze met elkaar verbonden door een soort bruggen. De school heeft een u vorm en in het midden staat een groot speel, klim en glijtoestel. We hebben kennis gemaakt met onze mentoren en met de andere leerkrachten. Aangezien het onder schooltijd was hebben we ook de kinderen in onze stageklas gezien. Ze dragen allemaal een uniform maar niet allemaal dezelfde. De jongens kunnen bijvoorbeeld kiezen uit een polo of een blouse en een lange of een korte broek. De meisjes dragen een rok maar kunnen dan weer kiezen uit een groene of een groen geblokte. Uiteraard wordt het voor mij nu nog lastiger om de namen te leren aangezien de kleren veel op elkaar lijken. Ze dragen trouwens niet altijd hun uniform. Als ze jarig zijn mogen ze namelijk hun eigen kleren aan(:
Na een rondleiding en nog wat gepraat te hebben met de directeur zijn we terug naar ons appartement gelopen. Daar hebben we ons klaar gemaakt om naar het strand te gaan. Aangezien Sint Maarten een eiland is hoef je niet ver te reizen om bij de zee te komen. Wij zijn max een half uur aan het lopen om bij Great Bay te komen. Het uitzicht is daar echt super mooi, blauwe lucht, blauwe zee, witte kleine kiezelsteentjes, bergen, toeristen, cruise schepen, in een woord; wauw! Dit strand is erg toeristisch aangezien het bij de hoofdstad ligt en dat betekend dat het nog niet eens het mooiste strand is! De directeur van school vertelde namelijk dat er nog veel mooiere stranden zijn, deze worden echter beschermd tegen de toeristen maar wij wonen hier 3 maanden dus wij gaan die zeker nog bekijken ;)
Voordat we terug liepen naar huis zijn we nog even door de voorstraat en de achterstraat gelopen. Het is echter niet handig om met een natte bikinie te gaan aangezien je dan toch niets gaat passen. Wel goed voor mijn portemonnee maar we gaan er toch nog een keer heen dus mijn portemonnee is niet lang meer veilig ;p

Zaterdag zijn we weer naar het strand geweest. Het is daar zo heerlijk! Het verbranden echter niet! Ik ben op mijn buik in slaap gevallen en heb daarvoor een verbrande achterkant :(
Aan het eind van de middag hebben we een busje richting Philipsburg gepakt. Deze busjes rijden continu en kosten maar $1 per persoon!
Je vraagt gewoon of hij naar bijvoorbeeld Philipsburg gaat. Als hij dat gaat kun je zo instappen en anders gaat hij daar spontaan heen, zeker als drie blonde meisjes dat vragen;p
In het busje raakte Sylvana aan de praat met een meneer die ons Greenhouse aanbeval voor het eten. Hier hebben we echt lekker gegeten en genoten van 2 coctails voor de prijs van 1 (: We love Happy our (Dat daar 2,5 uur duurt!)

Vandag zijn we maar niet naar het strand gegaan. We hebben weer een busje naar Philipsburg gepakt en hebben lekker geshopt. Het resultaat is een jurkje en een top. Helaas kan ik die niet aan naar stage omdat ik op stage t-shirts moet dragen aangezien ik mijn schouders moet bedekken.
Morgen is trouwens mijn eerste stagedag. Ik val meteen met mijn neus in de boter. Het is namelijk thema week en deze week staat in het teken van het ouden van elkaar en van onszelf en de tien geboden. Morgen gaat de bovenbouw daarom naar een soort voorstelling van een mevrouw in een kerk volgens mij. De rest van de week staan er ook allemaal leuke dingen op het programma rond dit thema dus ik ben zeer benieuwd! Vrijdag zouden we eigenlijk vrij zijn maar dan is er een dag voor alleen het team en het leek ons wel leuk om dan ook mee te gaan.
Het ziet er dus naar uit dat ik een leuke week voor de boeg heb! Ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren en ik zal proberen om jullie op de hoogte te houden!

Liefs vanaf mijn bedje in Sint Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Philipsburg

Renate

Actief sinds 06 Jan. 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 3951

Voorgaande reizen:

30 Januari 2013 - 01 Mei 2013

Sint Maarten

Landen bezocht: